Gezond Afvallen met het Fruitdieet

Wil je graag afvallen met fruit? Lees hier wat het fruitdieet inhoudt en geef je eigen draai aan het fruitdieet!

Is een fruit dieet voor jou geschikt

fruit dieet

Eet je graag fruit? Dan is het fruit dieet misschien wel geschikt voor jou. Met het fruit dieet kun je goed variëren en ook zijn er diverse vormen van het fruit dieet, van enkele dagen tot een volledige week. Zo heb je meer keuzemogelijkheden om het overtollige gewicht er toch af te krijgen.

Een fruit dieet van 2 dagen

Bij dit dieet eet je twee dagen fruit en de derde dag weer normaal. Op deze normale dagen moet je wel zorgen voor extra eiwitten, bijvoorbeeld in de vorm van een eiwitshake of door eiwitpoeder toe te voegen aan yoghurt.

Tijdens de fruitdagen, eet je het fruit verdeeld over de dag. Dit vul je eventueel aan met vitaminetabletten. Daarnaast mag je koffie en thee zonder suiker en water drinken. Kies met mate voor bananen, avocado en druiven, deze fruitsoorten bevatten veel suikers. Volg het fruit dieet van 2 dagen afgewisseld met een normale dag niet langer dan 21 dagen achter elkaar, daarna loop je het risico op tekorten aan voedingsstoffen.

Soms heb je last van een hongergevoel voor het slapen gaan, dit kan je oplossen door wat groenten te eten. Kies bijvoorbeeld voor wat tomaatjes of wat plakjes komkommer. Het hongergevoel zal erdoor verdwijnen en het is weinig schadelijk voor je dieet omdat de groenten weinig calorieën bevatten.

Het volledige fruit dieet van 7 dagen kun je hier vinden.

Het appeldieet

Een andere variant van een fruit dieet is het appeldieet. Dit werkt vrij simpel, eet voor elke maaltijd een appel en je zult tot 1 kilo per week afvallen. De appel zorgt ervoor dat het hongergevoel verdwijnt, waardoor je minder eet tijdens de maaltijden. Een ander voordeel van het eten van appels is dat ze vol met anti-oxidanten zitten en dus allerlei gezondheidsvoordelen met zich meebrengen. Een nadeel van het dieet is wel dat het op een gegeven moment gaat vervelen.

Het bananendieet

Bij het bananendieet eet je alleen in de ochtend bananen en drink je lauw water. De rest van de dag eet je dan weer normaal. Deze methode is echter niet wetenschappelijk bewezen.

Wat zijn fruitisten

Fruitisten eten het liefst alleen maar fruit en eventueel noten. Het dieet bestaat uit fruit van allerlei klassen. Zo eten ze citrusvruchten (sinaasappels, mandarijnen), zoete vruchten (bananen, meloenen en druiven), noten (amandelen, pistachenoten), zaden (zonnebloempitten), olieachtige vruchten (avocado’s en kokosnoten) en gedroogde vruchten (abrikozen en rozijnen).

Dit dieet klinkt wel heel gezond, maar geeft niet alle bouwstenen die je nodig hebt om je lichaam gezond te houden. Er zitten weliswaar vitaminen, mineralen en koolhydraten in, maar met een strikt dieet wat alleen uit fruit bestaat krijg je te weinig eiwitten en vetten binnen.

Eiwitten en vetten zijn beide belangrijke bouwstoffen voor het lichaam, bijvoorbeeld voor de opbouw van spieren, haren, huid, botten, het immuunsysteem en niet de minste voor membranen.

Conclusie fruit dieet

Met fruit kun je heel goed afvallen, er zijn talloze variaties mogelijk met fruit. Zo kun je de vorm kiezen die jij het meest lekker vind, door bijvoorbeeld te kiezen voor het appeldieet of juist voor het bananendieet.

Post a comment